spot_imgspot_img
AcasăUncategorizedCum se creeaza o strategie de brand
spot_img

Articole noi

Cum se creeaza o strategie de brand

Soarta afacerii care iti apartine este in mainile tale. Fiecare piesa de sah pe care o muti in ceea ce priveste strategia ta va determina soarta marcii tale si chiar destinul tau. Suna intimidant? Pentru ca atunci cand se construieste o strategie de branding, lucrurile chiar sunt serioase.

Ce este construirea de brand?

Perceptia oamenilor poate fi schimbata. Realtatea este maleabila; Construirea marcii  si, ulterior, managementul marcii pot ajuta in modelareai imaginii dorite a marcii in mintea publicului tinta. Construirea marcii consta in diferite procese si actiuni pe care marketerii de brand ai unei companii le fac pentru a genera constientizarea marcii, a evidentia trasaturile unice ale afacerii si, prin urmare, pentru a dezvolta o imagine pozitiva.

Atunci cand se trece la creearea unui brand la Armeanu Creative Studio, specialistii in branding trec prin trei faze cheie de branding:
– Strategia de brand
– Identitate de brand
– Marketing de brand
Sa analizam mai detaliat fiecare dintre aceste etape de creare a marcii. Cum sa construieste o strategie de brand
Cand se construieste un brand de la zero (indiferent daca este pentru o afacere existenta sau pentru una nou-nouta), strategia de brand este primul lucru caruia trebuie sa i se acorde atentie. In esenta, strategia de brand defineste tot ceea ce este si nu este marca, inclusiv scopul sau cheie, modul in care se diferentiaza aceasta de concurenta, ce anume poate oferi publicului tinta si cum poate rezolva problemele acestora. De aceea se poate spune ca brandingul este intocmirea planului pentru modul in care se doreste ca publicul tinta sa perceapa marca in viitor, impreuna cu un plan pe termen lung pentru modurile alese pentru a se atinge aceasta viziune.

Atunci cand se pune la punct strategia de brand, trebuie sa fie acoperite urmatoarele baze:
1. Dezvoltare scopului marcii
Exista doua abordari pentru definirea motivului inceperii unei afaceri: abordarea functionala si abordarea intentionata. Conceptul functional se concentreaza pe evaluarea succesului unei afaceri pe baza unor motive comerciale imediate. In cadrul acestei abordari, scopul principal al crearii unei afaceri este de a face bani. Conceptul intentionat defineste succesul in afaceri ca fiind capacitatea de a castiga bani si de a face bine in lume.

2. Formarea intelegerii profilului publicului tinta
Inainte de a putea decide cum se promoveaza marca, trebuie sa se stie clar cui va fi promovata. In caz contrar, este posibil ca metodele de branding alese sa nu isi atinga scopul si nefiind plasate la locul si momentul potrivite, sa nu ajunga exact la persoanele la care doreste sa se ajunga. Pentru formarea intelegerii profilului publicului tinta, specialistii in branding trebuie sa se scufunde adanc in mintea oamenilor pentru care construiesc brandingul afacerii, astfel incat sa lle poata  intelege cnevoile, preferintele, telurile si dorintele lor.

3. Cercetarea concurentei
Unul dintre obiectivele cheie ale branding-ului este ca marca care se creeaza sa devina memorabila si recunoscuta, inconfundabila. Cel mai bun mod de a incepe construirea propria fundatii pentru un brand este o intelegere solida a tot ceea ce s-a facut inainte pe acelasi segment de piata. In loc sa se mearga pe ghicite, sa se incerce a se face ceva ce nu s-a mai facut pana acum, specialistii in strategii de branding aduna tot ce este de stiut despre predecesorii din industrie si identifica posibilele lacune care pot fi exploatate.

4. Deciderea asupra tonalitatii si a personalitatii marcii
In acest punct al procesului de crearea a unei strategii de branding se hotarasc caracteristicile care se doresc a fi oferite noului brand si se dezvolta liniile directoare pe care le va urma toata comunicarea in ceea ce priveste marca.

5. Conceperea unui mesaj pentru marca brand si a povestii din spatele afacerii

COMENTARII

Latest Posts

Nu rata