Rezultatele unei analize atente a marcii formeaza piatra de temelie pentru dezvoltarea unei strategii de branding. Toti termenii inseamna acelasi lucru, si anume, crearea unei foi de parcurs durabile, consecvente si cuprinzatoare pentru atingerea obiectivelor marcii. O strategie de branding ofera tuturor celor implicati orientare prin specificatii obligatorii si rezistente, faciliteaza implementarea diferitelor masuri si ajuta la proiectarea proceselor in mod eficient si fiabil.
Deduceri din pozitionarea si dimensiunile marcii
Prin deduceri din pozitionarea si dimensiunile marcii, se determina ADN-ul marcii si astfel se dezvolta esenta marcii in mod individual. In prealabil si de obicei, se desfasoara un atelier comun de brand (cunoscut si sub numele de audit de brand) impreuna cu tine. Miezul marcii devine unul dintre cele mai importante instrumente de management corporativ. Si asa functioneaza lucrul cu modelul de brand: trei dimensiuni ale companiei tale sunt examinate si definite in detaliu – identitatea si cultura corporativa, relevanta pentru client si diferentierea de concurenta. Acesti factori formeaza baza pentru o strategie de branding.
La intersectia acestor dimensiuni se formeaza nucleul marcii, in care se realizeaza actiunile si atitudinea companiei tale – adica scopul marcii. In pasul urmator, propunerea centrala de valoare poate fi formulata din aceasta, atat in ceea ce priveste utilizarea functionala, cat si la nivel emotional.
De ce ar trebui sa dezvolti o strategie de branding?
Asa cum o nava are nevoie de un navigator, fiecare marca si fiecare companie are nevoie de o strategie de branding clara in drumul sau prin piete. Prin urmare, tema strategiei de branding trebuie ancorata in etajul executiv, traita transparent si verificata constant. O strategie buna asigura atentia si loialitatea fata de brand din partea clientilor tai. Si acesta este singurul mod in care iti poti atinge obiectivele marcii si iti poti creste valoarea marcii.
De la modelul de brand la strategia de branding
Odata ce exista claritate cu privire la dimensiunile marcii, valorile marcii si esenta marcii, strategia de experienta a marcii, strategia de comunicare si strategia de design pot fi derivate din modelul marcii.
Identitatea si relevanta ilustreaza experienta de brand cu clientii si ce experiente sunt asociate cu marca ta. Relatia corecta la punctele de contact relevante cu grupurile tinta este cruciala.
Relevanta si diferenta duc la mesajele potrivite, mesajele pe care ar trebui sa le comunici. Prin strategie de branding afli cum vorbeste brandul tau, ce formulare sau denumire corporativa foloseste si, mai ales, cum este inteles.
Identitatea si diferenta determina imaginea marcii si clarifica modul in care marca ta doreste sa fie prezentata si cum doreste sa fie perceputa. Designul imaginii marcii, designul marcii, este creat pe aceasta baza.
Intr-o companie cu mai multe marci, marcile trebuie sa aiba un aranjament sau o ierarhie specifica – adica o arhitectura de brand, care la randul sau are un impact asupra strategiei de branding.
Daca vrei sa aflii mai multe informatii le poti gasi pe https://armeanu.ro.