S-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru CENTURA ORASULUI BECLEAN

0
941

Varianta de ocolire a orașului Beclean are o valoare de aproximativ 18 milioane de euro și va asigura legătura dintre Drumul Trans Regio TR45 Beclean-Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții care sunt cuprinse toate în cadrul Master Planului general de transport al României.

Scopul proiectului este de a se construi o nouă legatură între DN17 și DN17D în estul orasului Beclean, în condițiile în care la nivelul anului 2017, orașul este tranzitat anual de aproximativ 2,7 milioane autovehicule care afectează în mod negativ viața locuitorilor prin emisia de substanțe poluante, zgomot, vibrații și prin creșterea riscului de apariție a accidentelor.

De asemenea, proiectul constituie o îmbunătățire a conectivității (legăturii) dintre cele două proiecte de perspectivă aflate în imediata vecinătate a orașului Beclean, și anume:

Proiectul de drum Trans regio TR45 Beclean – Salva

Proiectul de drum expres DX4A Dej – Beclean – Bistrița

Detalii tehnice despre Varianta de ocolire a orașului Beclean: 

Lungimea variantei ocolitoare = 1,195 km.

Traseul variantei este in totalitate nou, se desprinde din drumul national DN17D la km 4+677 spre dreapta, traverseaza raul Somesul Mare si se reacordeaza la drumul national DN17/E58 la km 27+505 spre stanga.

Varianta se trateaza pentru doua benzi de circulatie, corespunzator caracteristicilor pentru drumuri nationale europene de clasa tehnica III si o viteza de 60- 80 km/h.

Pentru traversarea raului Somesul Mare intre kilometrul 0+333,45- 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri cu lungimea de 583,60m

Intersectiile variantei ocolitoare cu  DN17D si  DN17/E58 se vor realiza prin sensuri giratorii, care vor fluidiza traficul prin intersectii.

Elementele geometrice in profil transversal sunt conform Normelor Tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor respectiv:

parte carosabila 2×3,50m= 7,00m;

acostamente 2×1,50m;

platforma drumului 10,00m.

Inclinarea partii carosabile si a acostamentelor  este de 2,50%, iar inclinarea taluzurilor este de 2:3.

COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.